25/10/2022

Kuluttajasuojavaltuutetulleko lähdettävä???



Voi jospa olisin tiennyt mikä murheenkryyni tämän lehden tilauksesta minulle tulee, niin olisin jättänyt tilaamatta!

Kyseessä on Ilta-Sanomien tv-lehti, jonka hankimme joka viikko, tavalla tai toisella.

Jotkut teistä lukijoista ovatkin jo nähneet facebook-sivullani julkaisemani kirjoituksen aiheesta. Kopioin sen tähän koska en jaksa enää samaa asiaa kirjoittaa toistamiseen:

"Koska tänne saarelle ei Ilta-Sanomien TV-Lehteä aina ajoissa kauppoihin saada, päätin tilata sen kotiin. Laitoin tilauksen ja maksoin heti tilausmaksun. Odotin viikon, kaksi, kolme eikä lehteä ruvennut kuulumaan. Soitin asiasta ja vastattiin pitkällisen tutkailun jälkeen, että kas, tässä onkin jokin tekninen virhe tapahtunut. Sovittiin että laittavat korjauksen asiaan pikana ja jäin odottelemaan lehteä. Parin viikon odottelun jälkeenkään lehteä ei vielä ollut tullut ja soitin asiasta taas. Vielä tutkailivat asiaa eivätkä osanneet sanoa miksei lehti vieläkään ollut tullut. Nyt olin kypsä perumaan lehden tilauksen. Peruutus otettiinkin vastaan ja maksamani rahat (56,90€) luvattiin toimittaa tililleni. Meni viikko eikä rahoja kuulunut. Soitin taas ja sanottiin että kyllä näyttää siltä että rahat ovat tulossa. Tilauksen tein 30.8 ja maksoin saman tien, mutta vieläkään ei rahoja ole tullut! Ei kovin hyvää palvelua Sanoma Media Finland Oy:ltä."

Olen nyt soittanut tästä asiasta Sanoma Mediaan kuusi kertaa, mutta rahoja en ole vieläkään saanut takaisin. Joka kerran on pyydetty osoitetiedot ja puhelimessa jo tutkittu asiaa. Milloin on syynä tekninen virhe, milloin ei osata sanoa mistä johtuu ettei ensinnäkään lehti koskaan meille tullut, vaikka tilausmaksu on maksettu, minkä he ovat nähneet omilta sivuiltaankin, tai miksi sitten kaikkien soittamisten jälkeen ei rahoja vieläkään ole minulle palautettu.

Viimeksi soitin eilen ja selitin taas kerran kaikki tilausta koskevat asiat. No, nyt mies jonka kanssa puhuin, sanoi että näyttäisi siltä että rahat on maksettu tililleni 10.10.22. Ihmeen kauan rahojen kulku kestää, sillä vielä tänäänkään niitä ei tililleni ole tullut. Oikean tilinumeron olen heille antanut, sillä toistimme sen kahteen kertaan puhelimessa.

En enää tiedä mitä voin tehdä rahojen takaisin saamiseksi. Olen odottanut kaksi kuukautta saataviani. Summa ei ole suuren suuri, mutta rahat eivät kuitenkaan Sanoma Medialle kuulu, kun en koskaan sieltä saanut mitään vastineeksi ja jos vaikka olisin lehden saanutkin, niin puhelimessa tehdyn tilauksen saa peruuttaa 14pvän kuluessa siitä kun ensimmäinen lehti on tilaajalle tullut. Minun tapauksessani ei sitä ensimmäistäkään koskaan tullut.

Kuluttajasuojavaltuutetulleko tässä on lähdettävä?

-------------

Lisäys postaukseen kolme päivää myöhemmin:

Tätä postausta kirjoittaessani olin soittanut heille viimeksi maanantaina 24.10. Nyt kun laitan tämän lisäyksen, on torstai ja tänään soitin taas kun rahoja ei vieläkään ole kuulunut. Jouduin taas aloittamaan kaiken selittämisen alusta alkaen, niin kuin olen jo ennen tätä päivää tehnyt kuusi kertaa. Sanoin että alkaa kärsivällisyys pettää kun joka kerta joutuu uudestaan selittämään samat asiat. No siihen vastasi henkilö puhelimessa, että sehän on ihan minun oma vikani kun soittelen niin paljon. Että heidän pitää joka kerta aloittaa prosessi uudestaan! Siis mitä!? Ihmettelen vaan mihin ne kuusi aiempaa prosessin aloitusta johtivat???

Soittojeni välillä on ollut jopa 11 ja 10 päivän taukoja, joten olisi luullut prosessin jonkin verran siinäkin ajassa edistyvän. Ennen kuin lopetimme tämän päiväisen puhelun olimme molemmat jo aika kiihtyneessä mielentilassa ja lopulta paiskasin luurin hänen korvaansa. Että tuntui hyvältä kun kerrankin sain sanottua mitä ajattelen.

Nyt vaan sitten taas odottelen "prosessin" käynnistymistä ja lopputulosta.

😡😡😡





32 kommenttia:

  1. Voi harmi mitä toimintaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luin tämän lisäyksen nyt aamulla ja ei siis voi olla todellista! Nyt on kyllä todella törkeää asiakaspalvelua varsinkin kun vika on heidän päässään 😠

      Poista
    2. Jenni, ei tätä voi todeksi uskoa. Sanoisin että kärpäsestä on tehty härkänen.

      Poista
  2. Onnistuisikohan tuohon fb-päivitykseen kyseisten tahojen tägääminen?

    VastaaPoista
  3. Vastaukset
    1. On todella ärsyttävää. Maaritin kommentti oli merkitty roskapostiksi. Onneksi sain sen tänne takaisin.

      Poista
  4. Oletko koskaan käyttänyt Kuluttajaneuvonnan Reklamaatioapuria https://reklamaatioapuri.fi/ ? Vaikka sitä ei lähettäisi yritykselle, tulee mukavasti itsellekin kirjattua asiat muistiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en ole. Täytyykin vilkaista sitä. Kiitos.

      Poista
  5. No tulipa typerä harmi lehtitilauksesta. Tsemppiä asian hoidossa, älä luovuta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tuli. Olen tehnyt jo jatkotoimenpiteitä.

      Poista
  6. Itse tarkistuttaisin sen tilinumeron jolle ne rahat on muka sanomalta siirretty, loogisesti vika on siinä noilla tiedoilla..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla että syynä on juuri tuo. Vaikka kerroin tilinumeron heille kaksi kertaa ja asiakaspalvelija toisti sen vielä, mutta onhan virhe silti voinut tapahtua. Vaikka yleensä jos laittaa väärän tilinumeron, niin se ei tule hyväksytyksi jos se ei ole oikean vastaanottajan.

      Poista
  7. Todella huonoa palvelua. En tilaa ko. lehtitalolta enää ainuttakaan lehteä, sillä äidin kuoleman jälkeen oli varsin työlästä päästä eroon hänen lehtitilauksistaan. Luulisi, että ihmisen kuolema on riittävän pätevä syy lopettaa tilaus. Sanoma oli selvästi eri mieltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tuo on jo törkeää. Muutakin murehtimista on tuossa tilanteessa ihan riittämiin, niin ettei tällaisten päivän selvien asioiden kanssa enää tarvitsisi taistella. Huonoa palvelua olet sinäkin saanut.

      Poista
  8. No todella harmillinen juttu toivottavasti saat rahat kuitenkin pian.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saan tai en. Onneksi ei kyseessä ole suuren suuri summa. Mutta harmittaa kuitenkin.

      Poista
  9. Muutenkin tuo lehtien peruminen on tehty hankalaksi...Todella ikävää, että noita rahoja ei kuulu. Soita sinne vielä kerran ja pyydä lähettämään tosite heidän maksamastaan rahojen palautuksesta, että voit selvittää pankin kanssa missä rahat ovat. Totuushan on, että sinulle maksetaan ne vasta kun alat kiristämään heitä rahojen suhteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alkaa vähitellen kärsivällisyys loppua. Jos ei muutamaan päivään mitään sieltä päin kuulu, niin soitan taas. Pitää ainakin varmistaa että ovat lähettäneet rahat oikealle tilille.

      Poista
  10. Onpa ikävä tapaus! Sanoma Media on niin iso konserni, että luulisi ettei maksun palauttaminen olisi näin vaikeaa ja monimutkaista. Tuntuu myös todella kohtuuttomalta, että olet 6 kertaa jo soittanut eikä vieläkään ole tapahtunut mitään. Kun minulla oli ongelmia Hesarin jaon kanssa ja useina päivinä jäin lehti tulematta laitoin mailin asiakaspalvelun lisäksi myös HS:n vastaavalla päätoimittajalle Kaius Niemelle. Hän ei koskaan tosin vastannut minulle mutta puuttuneet lehdet toimitettiin minulle seuraavana päivänä. En tiedä auttoiko se vai oliko vain sattumaa. Tsemppiä Kristiina ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ottaa päähän. Yksinkertainen asia jonka pitäisi sujua tosta vaan ja nyt saanut näin suuret mittasuhteet. Minäkin olen jo pari viikkoa sitten lähettänyt sähköpostia tuonne, mutta en ole saanut mitään vastausta. Kiitos tsempistä<3

      Poista
  11. Harmituksen harmitus! Vanhemmilleni tulee aikakauslehti ja sen lehtitilauksen kanssa on ollut monenmoista säätöä. Nyt asia on toistaiseksi kunnossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taitaa näiden lehtitilausten kanssa olla enemmänkin sählinkiä, siltä tuntuu. Hyvä että vanhempiesi tilaus selvisi.

      Poista
  12. Apua, mitä toimintaa! Voisiko kyseessä jotenkin olla se, ettei täältä mantereelta Ahvenanmaalle pystytäkään toimittamaan lehteä tai se vaikeuttaa maksun palautumista?
    Toivottavasti asia ratkeaa pian!
    Mukavaa alkavaa viikonloppua teille sinne ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei voi muuta kuin ihmetellä. En tiedä mistä johtuu. Ei ainakaan kertaakaan puhelimitse puhuessa ole sanottu ettei lehden toimittaminen tänne onnistuisi. En enää tiedä mitä voin tehdä, varsinkin kun summa ei ole tuon suurempi. Mutta se periaate!
      Samoin sinne; hyvää viikonloppua<3

      Poista
  13. Minäkin lisään uuden kommentin luettuani tuoreimman tekstisi: Nyt on Sanoman asiakaspalvelun syytä katsoa peiliin ja miettiä vakavasti laaduntarkkailupuolta! Voimia sinulle! Kyllä sinun kuuluu saada rahat takaisin... ja jos firma olisi fiksu, se lähettäisi myös jotain hyvitystä kaikesta vaivasta ja harmista.
    Kiitos kivasta kommentistasi tänään! <3 Rentouttavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanoinkin asiakaspalvelijalle jonka kanssa puhuin, että toivottavasti tämä puhelu nauhoitetaan, jotta muutkin kuulee miten asiakkaita kohdellaan. En tosin itsekään vastannut syytöksiin korrektilla tavalla.
      Oikein mukavaa viikonloppua sinullekin!

      Poista
  14. Entä jos lähestyt kirjallisella sähköpostilla. Siinä voi mainita soitot ja vilauttaa kuluttaja-asiamiestäkin ja asiakaspalvelun laatua. Jospa jäisi edes kirjallinen todistus vastauksesta jos tulee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yhden sähköpostin olen jo lähettänyt, mutta ei ole tullut mitään vastausta. Ehkä pitäisi osoittaa se oikein jonkun nimellä että tulisi paremmin huomatuksi.

      Poista
  15. Jopas on farssi! Ja millaista asiakaspalvelua, tai lähinnä sen puutetta. Nyt pitäisi saada yhteys ylemmälle taholle. Mahtaisiko keskus yhdistää kun vaatisit saada puhua päällikön kanssa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellinen farssi. Tähän viimeiseen soittoon asti ovat puhelimeen vastaajat olleet ihan ystävällisiä ja ihmetelleet miten on voinut olla näin takkuava juttu, mutta tämä viimeinen ei ollut sitten asiakaspalvelija pienimmässäkään määrin. Enpä tiedä yhdistäisivätkö ylemmälle taholle. Kysyisivät kuitenkin mikä on soiton syy ja kun selittäisin (taas kerran, huoh.) niin varmaan sanoisivat että he käynnistävät "prosessin" taas. Odotan nyt ainakin jonkin aikaa ennen kuin mietin seuraavaa siirtoa.

      Poista